Thursday, May 13, 2010

Kisah Sorang Body Builder (siri 1)

-Ruang Iklan Sahabat-

Awal pagi ni aku nk post 1 kisah / cherita sal mmber aku nih, merangkap Sifu aku dalam bidang Bina Badan neh... wlwpun aku hanya berjaya membina seketul biseps dan sebidang perut...aku mmpu tersenyum lagi haha...

Beliau juga memegang beberapa rekod antaranya :

-Mr. Selangor '08 Junior Below 1st Place

-Mr. Malaysia '08 Junior Below 1st Place

-Mr. South City Plaza '08 Junior Open 2nd Place

-Mr. South City Plaza '08 Below Open 4th Place

-Mr.Klang Parade '09 Junior Below 1st Place

Mr.Man 'O' Classic '09


~*~*~*~*~*~*~*~**~*~*~**~*~

Ada satu sejarah kelat buat sang Juara neh..

Kisahnya pas je Sifu aku nih ( Faris Halim ) memenangi
Mr Klang Parade 2009, beliau telah diuji oleh Allah... apa citernya? Pagi tu ada kuliah 9 Julai 2009.....bukan kuliah subuh, tapi kuliah perguruan.. maka beliau ngan sorg lagi mmber nih naik satu motor dan pecut ke
IPGM Kampus Teknik...

Nak jadi cherita, ada satu keta Waja.. yang sederhana keras cam besi waja menyelit ke lorong beliau.....keta tu pun masuk betoi2 depan motor Sifu..

ALAMAKKKKKKKK...

-GeDeBOMMM-
tercetuslah satu impak yang agak dasyat... Sifu n mmber tuh tergolek.. Sifu bangun.. kebas je badan beliau,..yelah badan sasa ketul2.. cheak 1 badan ok aja..ushar sana sini..aik awat tangan kebas? haiyooo..

ushar lagi..nampak bayangan tulang terjojol atas kulit.. apalagi..mau pitam gak lah..rhupenya tangan Faris Halim ni patah... masuk lah spital... lama gak - agak beberapa hari..


akibat dari eksiden tuh, Faris Halim dikejarkan ke HUKM ..malangnya 3 hari tanpa rawatan beliau pun dipindahkan ke Spital Putrajaya... Petang Ahad masuk Spital Putrajaya, Isnin terus opration.. tanam 1 plat besi titanium gred tinggi + 6 skru..

Kuar je spital, masa depan dalam Bina Badan ni nampak malap je bagi beliau. Doktor nasihat, jangan main besi.. tulang tu nak makan masa untuk camtum.. huhu.. parah... Camne mau kekalkan otot otot pejal? haa...

Kuar je spital, bukan leh sembuh sepenuhnya, ada lagi rutin..hari2 cuci luka, yelah dah ada batang besi tanam tepi tulang..

bila jadi cmni, xleh dh pegi gym.. badan mula susut... berat turun mendadak.. ranking beliau sebagai Mr Klang Parade 2009 hanya tinggal nama aja..

nampak tuh... gerun aku...

pas eksiden, hobi tetap hobi.. Sifu aku nih suka sangat mandi air terjun. mybe ++ kesegaran badan kot.. cuba tengok, bandingkan... susut sungguh badan beliau pas eksiden tuh..

Bila dah sembuh sepenuhnya beliau mula diet... haa.. apa rahsianya? rahsianya.. beliau amik susu high protein... dari jenis?

Dymatize- Super Mega Gainer

dan

Dymatize Elite / Whey


kerana? hasilnya cukup memberangsangkan... aku pun terkejut ngan perubahan tuh.. aku amatur, beliau nih profesional.. lain n jauh beza... ikuti sambungan cherita ini..ok?...

~*~*~*~*~*~*~*~**~*~*~**~*~

kepada sapa diluar sana, mau jadi ahli bina badan dan kerap ke gym tapi badan dok serangka je, sila email kepada Sifu Faris Halim.. di email is_haikal@yahoo.com

dapatkan produk dan suplement dengan harga yang murah dan munasabah.. terbaik dari seorang juara....

~*~*~*~*~*~*~*~**~*~*~**~*~

(aku sebagai blogger blog ni hanya membantu member aja, tak untung pun..sekadar seikhlas daripada diri ini aja)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Menjana Kawangan