Wednesday, April 21, 2010

Koleksi Ustaz Mat Hanis


al kisah , malam kelmarin tgh syok wat asemen, datang pulak sahabat aku, tak lain tak bukan Ustaz Mat Hanis ( yg belikan aku buku banknote tuh ), datang bawak koleksi beliau, apa lagi snap gambar lah aku, untung ada entri leh masuk dlm blog... jom ushar...

aku jeles gak, yelah.. mmber aku nih punyai koleksi yg tinggi valuenya.. aku? aku kumpul duit moden je..yang rare.. yang antik..xkesampaian lagi..hehe..

ceritanya, duit-duit syiling ni adalah pemberian sahabat / rakan beliau, serta dari sumbangan ahli keluarga...

sebahagian dari koleksi....


syiling 25 Tahun Merdeka - 1 Ringgit

$1.00 - tahun 1971

syiling $1.00, beza..bulan bintang lebih besar,
syiling gak lebih besar.. ada bangunan parlimen..

$5.00 syiling



~~koleksi yang paling disayangi...~~

Straits Settlements Coin

British Trade Dollars

British Trade Dollars

syiling Yassin ke nih?



ada sesapa leh kasi komen? pandangan?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Menjana Kawangan