Tuesday, April 27, 2010

RM10.00 Banknote

malam ni aku pun tak tahu nk post pasal apa.. tak de yang menarik kecuali sesuatu tuh kita olah n huraikannya... baru menarik...

apapun, jom ushar Rm10.00...

aku terlintas nk post pasal nih sebab time Pratikum kat SK Seri Aman, aku ada tanya murid-murid siapa yang penah nek feri..ramai yang pernah cuma tak leh gambarkan, last-last aku pakai comtoh note Rm10, aku ckp ini bukan feri tapi KAPAL DAGANG.. betoi x? hehehe...

Budak2 keliru ...yelah kecik sangat cetakkan tuh.. baru malam ni aku teringin nk ushar, ada apa kat belakang note tuh,..pakai scanner tak nampak, jadi pakailah camera Kodak 10MP yang sedia ada neh...

aku tak kaya pun, jenuh korek tabung gak neh..

muka belakang bagi sehelai Rm10.00...

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Kisah Kapal Dagang.........


sebuah kapal dagang yang membelah samudera..

rupanya kapal itu ada tertulis Bunga Pelangi

lebar sungguh kapal nih, tengok tu kargo yang dibawa

ada tulisan MISC
alah, kapal yang kena tawan dek lanun Somalia tuh..


Ni pulak pasal KAPAL TERBANG.. haa, penah x kourang belek2? kompon penah tapi x nampak kan? kalo yang celik pun , pinar mata jugak dibuatnya..xpe... jom tengok..

kecik je penah ke belek-belek?

ada 13 + 1 = 14 tingkap...

1 + 7 + 9 + 12 = 29 tingkap

20 tingkap... 3 pintu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Menjana Kawangan