Wednesday, April 21, 2010

RM5.00 ~~Series

kali ni aku nk post wang kertas hijau... asal hijau je kita dah sinonim ngan Rm5.00.... betoi x? kalo merah..sinonim ngan wet Rm10.00...

Tak banyak koleksi aku ngan note hijau neh kecuali ini yang ada.. aku ada banyak buku album banknote ni, masalah 1 buku dh ghaib,... tak tahu pegi mana.. koleksi yang paling aku sayang, dalam album tu ada Rm1.00 Ali Abul Hassan, Rm1.00 lama, note Rm20, dan sebagainya.. xpasti hilang kat maktab nih ke or kat rumah.. kena gak cari nih!!! erm.. huhu..

Yang tinggal hanya neh je..



7th Series 1995-1998
Bank Negara Governor Tan Sri Dato' Ahmad Bin Mohd Don
Printer Thomas De La Rue



10th Series 1999
Governor Tan Sri Dato' Seri Ali Abul Hassan Bin Sulaiman
(center signature)
First Prefix AA - Last Prefix AM


11th Series 2000
Governor Tan Sri Dato'Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz
First Prefix AN-Prefix AZ
Prefix BA - Last Prefix BJ

wet nih aku ada 5 keping... susah gak nk mengumpul neh
,.semua taraf EF & VF.. ermm..1 je AU



11th Series 2000
Governor Tan Sri Dato'Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz
First Prefix CA
(Printer NPA Australia.Polymer)




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Menjana Kawangan