Tuesday, March 16, 2010

ParTiMe YaNg MeMenaTkaN!

al kisah ari jumaat lepas aku cepat cepat bergegas balik, nek viva pecut sampai 140km/jam laju giler..dh nek 4 org...aku+kole+kudut+spendor... perjalanan dari pukul 1petang jumaat selamat sampai ke Parit Buntar dalam pukul 9 malam..waaah..letih sgt2... bukan apa. aku kejar trip ke Teluk Bahang...memasak bai!

Haha..kisahnya...sabtu n ahad tu ada keja, leh duit sikit...celah gigi je nilai duit bagi aku nih, boroslah katakan, erm...susah nk citer, byk sungguh aktiviti...jom ushar je gmbr!!!

kenduri ari sabtu
makan 2000 orang
gaji? rm130.00

serius letih, serius penat..
ini bukan main2..

sumber rezki aku, cara partime..

posing jap ngan baju baru,..hehe..

xde nih xde seri!
cam malam pertama lah...ngeh2..

taburrrrrrrrrr...

tak rhupe ayam dh pung..

alkisah keja aku lebih kpd tanggungjwb menyediakan lauk2 pengantin nih, pastu baru pikir nk wat apa apa... ikut duty la .. insyaAllah semua aku leh wat.. ikut hati nih kawen aku nnt pun aku nk masak sendiri.. tapi sapa lak nk jadi pengantin? haha...mmpus..

ni set damai - set meja makan
hari sabtu nyer *

pelamin....

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

kenduri ari ahad pulak!
makan 1200 orang...
gaji? rm100.00 jer..

jom ushar cmne nk wat lauk pengantin
so simple je keja aku nih

memula kena goreng ayam bulat + ikan sekap
pastu wat kuah dia, ayam tu kena salut lak masak sekali lagi ngan masak kurma, nilak hiasan dia..kreatif x aku? so simple simple je..pengantin tuh bukan nk makan pun..haha...

time tu baru pas wat nasik HUJAN PELANGI? apakah nama pelik sungguh nasik nih! hbs warna warni tangan aku nih...haha... sempoi ar...kalo pengantin tgk kompom lari, mak andam pun leh muntah kuning....uweeekkk..

memula, aku mula lah selongkar tong sampah cari batang ubi bawang nih.. haha lawak je...xkan lah nk amik sampah tong? amik yg baki masakan lah,... =)

gunakan sebilah pisau yang tajam,...
cing-cing-cing kita potong ketuk2 atas batang tuh,
katam kan...alah-alah cmnilah...adehh..

dah siapp...wat banyak2..

pastu...

amik timunnnnnnn....
skrg hage timun mahal..
tokey tu ckp...haaha..lawak giler!
"sikalang ek, janda suka cri ini barang"
hahaha...so siAL..

pastu? jeng-jeng-jeng?
agak2 korang cmne lah aku wat ek? =0)

pastuuuu kita ushar lak ikan sekap yang digoreang aku awal subuh tadi... 1,2,3,4,5,6 ah, cukup 6 kepala, maknanya kucing xmakan lah..haha...sengal...

ni lak kuah sos sweet sour...
gabungan 3 jenis sos...
syuu...rahsia!

akan ku susun semua pinggang nasik tambah ni banyak2 atas lantai...ikotlah kalo ada meja atas meja lah,...pastuuuuuuuuuu..

seputkan sos atas ikan tuh..
cucuk bunga kat insang dia..
HEMSEM punnn...

pastu aku tabur je sesuka hati aku..,
xmacam semalam, smlam pesyen lain...haha..

ni fulak ayam golek bulat berkurma..
tah apa apa aku hias..mmpus lah..
bukan aku nk makan pung....xde idea dh..
ingat nk wat bunga karot...karot lak hbs pi tabur atas nasik

hurmmm..
selain keja nih aku gak wat basuh pinggan
pastu kacau kacau sikit gulai tuh,
jaga nasik...haha..

JOMM...Ushar lak pelamin pengantin hari Ahad..haa.. Bertemakan merah+hitam.. yang semalam putih ngan hitam...orang yg sama buatkan...entahlah berapa ribu ek dia cas? ermm., untung sungguh bisnes kawen2 nih! haaa...

just tukar kain jer..

gubahan lebih kurang semalam..haha..
sian pengantin ari ahad...


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

ada gak malang menimpa...
malam tu, malam sabtu..aku letih sgt sgt..serius letih betul..disebabkan tuh aku xmakan 1 hari tapi mmpu pulak wat keja, malam ni plan nk makan puas2 ar kat Batu Feringgi.. BATU mmg BATU, sebutir singgah kat gigi kapak aku, "prupppp"..huhu dh retak pung!
yaAllah, yaAmpun cepat2 aku insaf...mmg aku ada kutuk megutuk orang pasal gigi nih, kejap je Allah nak kasi balasan, huhu...seribu keinsafan menjelma, menerkah sanubari aku nih, apa nk buat? 'nasik sudah jadi mentah' bak kata pepatah....

tgu masa je..ngeri dh aku pasni..
nk makan pn xde selera dh...huhu..perit2..

*********

huhu...terima lah seadanya,...
kalo patah, kompom leh jadi serpih..
pasni mmg aku hati2 sangat2...
gilerm kalo terkunyah batu lagi lehhh pecah gigi nih!
huhu..xkan nk muda muda gigi xdE?
hoooooooooooooo.....=(

gaji total rm230.00 hujung mgu nih
pastu adalah sikit2 tambahan,...
alhamdulillah syukurrrrrrrrr...
waaaa...mewah gak rupanya aku nih ngeh2..
sapa nk jadi awek saya sila angkat tangan!


lepas lah duit perjalanan balik aku,
untung sana sikit sini..
adalah banyak nih dalam simpanan wallet..
agak seminggu nih leh hbs tak?????????
hohohooooooooo...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Menjana Kawangan