Sunday, June 06, 2010

Duit Bertuah 04/06/10

kisah nih, hari Jumaat yang lalu, disebab kan xde internet sukar aku nk bukak blog neh... aku sampai ke kampung halaman pada pukul 11 malam.woo... malam.. bertolak pukul 2 petang dari batu pahat,.. banyak stop... hehe..

hari jumaat, start dh MISI aku nk kumpul duit lama, aku ke BANK... bank tuttttttt.... ada lah makcik aku kat sana, apa lagi cm biasa aku..mintak tukar segala duit lama yang ada... pastu tukar nilai ngan 31 keping banknote Rm2.00..Hehehe..

Alhamdulillah... antara yang aku perolehiiiiiii...

memula pas aku tukar semua note tuh, aku jeling... aik.. ada siri Z!.. Aku pun balik rumah, dengan tenang tengok 1 persatu... lorr... CZ rhupenya... pastu aku belek2 lagi.. aik!..haha..

ZC!!! wooo...
suka hatinya...aku...hanya bermodalkan usaha jer..

pastu boleh 6 keping Rm2.00 sign Ali Abul Hassan.. waaa.waa.. elok2 lak tuh.. keras..

lagi best,.. dalam 31 keping tuh + koleksi yang sedia ada.. aku berjaya menjana.. satu siri..

DA
DB
DC
DD
DE


Pastu aku jumpa note Rm2.00 yang berprefix AY... woo.. lawa2 duit dia. antara duit yang berprefix AY... bila ushar no, erm..cm dalam aderan kat area area sini jer..

pahtuhhh

lagi untung bila aku leh dapat 3 keping note Rm2.00 prefix CF neh.. sebab, sebab apa? wehh... 3 keping nih dlm 1 ikat tuh.. apa tah nama..nk sebut tak reti.. bunder ek?

yelah..

CF 6032760
CF 6032761
CF 6032772


Aku rasa neh kes duit raya neh... haha..

bahagian hadapan 'duit raya' berkenaan..

dannnnnn.. yang paling agak best sebab aku leh dapat note $50.00 neh. dengan harga nilai kertas lah..

Rm50 - $50.00......... baloi ke x ek?
xpelah, aku anggap je baloi... lallala

bahagian belakang agak buruk.. tapi xpelah, janji aku puas hati.. lagi2 dapat prefix ZQ8211723.. walaupun BUKAN Replacement Note, xpelah..janji prefix 'Z'..hehe..

Pahtuh,.ada lagi... duit $5.00.. yang best sebab 2 sign berlainan tapi sama prefix.. eh sama KAPLA prefix jer...

PB - PZ... hehe..

Untung aku sebab,.. dalam pertukaran tuh, makcik aku kasi 1 note yang cm UNC,.. tapi bukan UNC.. sekeping note Rm5.00 sign Ali Abul Hassan... yang best? sebab.................

FIRST PREFIX!!!! hahaha... AA 3590539 lah beb....
untung x 5... kembang kempis hidung aku.. hehe..

dan.............seterusnya..jeng2.......

( - TO BE CONTINUE -)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Menjana Kawangan