Monday, February 01, 2010

Tajung 'Lemas' dan Kampuii..huhu..

al kisahnya semalam aku n mmber2 sekepala pegi memancing ke Tanjung Emas, Muar..
lokasi di sini memang menjadi tumpuan segenap kaki pancing..
ikan yg biasa dinaikkan xde lah glamor sngt.haha..setakat ikan duri, belukang n gelama..
malam tu dapat lah rasa tarikan spesies catfish muara nih...
walaupun rasa penat yang tak terhingga, aku tetap gagahkan diri nk memancing..

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

seperjalanan pulang pulak, singgah di Kolam Memancing Bagan..Batu Pahat..
ewah2..bila kekecewaan tak terubat di Muar, kami try pulak memancing di sini..
ikan yang ada?

siakap putih, siakap merah (SM), kerapu, gt..jenahak @ tetanda..& bawal emas.

kiraan dikira dalam set. 1 set - 3jam - rm30.00....
semalam, aku memancing dalam 1jam30minit je...sebab aku berkongsi set dengan mmber aku bernama Mat Selama...nasib aku tak baik sgt..sebab 3 kali getuan, 3,3 rabut.. matakail xkena di mulut ikan..isk2..

untung pulak nasib Basyir apabila berjaya menaikkan ikan siakap merah seberat 1.5kg anggaran..wahh,,untung2...best tgk dia fight..

AWAS!
ketelitian dan aspek berwaspada perlu agar
jari kita tidak tercangkuk matakail..
jika geli ikan akan mengelupurr..haha..

selain tu gak, aku jeles sgt melihat pengunjung lain mendaratkan ikan siakap...
boleh kata sorang leh dapat 2,3 ekor...isk...awatlah aku kampuiii..huhu...

xpelah...bila kira semua kos...
banyak gak aku hbskan duit semalam..
trip ke Tanjung Emas je dh rm12.50..
pancing kat Kolam Bagan rm15.00..
xkira lagi duit rokok n duit beli brg-brg memancing..hurmm..

xpelah..lain kali aku nk cuba lagi..
try bawak dear aku...bbie..@ mimi...
dia pun minat memancing gak..hehe..
i love u sayang..sampai bila2 abg tetap cintakan bbie,..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Menjana Kawangan