Monday, September 27, 2010

FDC 27 SEPTEMBER 2010

FIRST DAY COVER
TEMA GAYA HIDUP ORANG ASLI
LIFESTYLES OF THE ABORIGINAL PEOPLE

arini 27 Sept 2010, aku sebenarnya kalot ngan exam sidang merancang... apa tuh? sem nih aku belajar memasak.. buat kek, buat kuih, buat macam2 lah.. tp aku xkisah sangat memasak nih sebab aku suka... nak jadi cikgu KHidup nih macam2 dugaan tol. Bukan setakat kena belajar kimpal, potong besi, ketok paku, tanam pokok.. bub Ekonomi Rumah Tangga pun kena pandai sama, kena pandai menyulam, jahit baju, nih skrg memasak lak.. alahai...

Tepat kol 12 tghari tadi, aku cabut keluar ngan Apple.. (mmber sekepala yg minat FDC).. aku keluar dengan harapan dapat bookLet.. harap2 ada...detik ati aku,..

sesampai aja kat Pejabat Pos Besar Batu Pahat... nuuuihhh panjang orang beratur.. aku punyalah suspen..harap2 dapat lah.. mini setem ke apa ke... ushar2.. alahai.. FDC ngan Folder aja dijual kali ni.. Folder al-maklum dah SOLD OUT.. jadi, amik lah FDC..


lawa siot FDC kali nih... 1 set berharga RM2.40
(sampul 30sen + setem 60sen, 70sen, 80sen)

sebab cun melecun... aku amik 2 set,.. nak kasi GF satu.... kesian lak kat dia..

sampul kosong aku amik 7 keping... 30sen x 7 = RM2.10..
esok2 leh jual sekeping RM1.00

muka belakang sampul..

ni pulak brosure yang disertakan dengan sampul... memuaskan.. 30sen aja,. dah dapat sampul dengan brosure.. kos yang leh dikatakan bajet lah... yelah.. apakan sangat 30sen tuh..


muka 2 brosure.. dan dilipat 3..

AL-KISAH sebab booklet xde... aku nk amik Lembaran Setem pun tak mampu... mahal kot.. seLembaran harga RM12,RM14,RM16...

jadi?????
amik aja 5 keping x 80sen = RM4.. hehe..
aku suh mokcik PjbtPos tu kerat yang bahagian bawah aje..

sooo... arini habis berapa ringgit pun tak tahu... HOBI punya pasalllll woo...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Menjana Kawangan